Aan welke eisen moet u voldoen voor de GRV .

Fokken met je hond,

Het komt helaas regelmatig voor dat er een dekmelding wordt gedaan waarbij 1 van de ouderdieren niet voldoet aan de show- of werk-kwalificaties zoals deze staan vermeld in het vereingingsfokreglement ( VFR).

Onderstaand een schematische weergave van de minimale eisen waaraan de ouderdieren moeten voldoen.

Situatie  Geldige ECVO HD/ED beoordeling Keuringsdag -show CAC/CACIB show Jacht- (werk) diplomas's

1   Ja   Ja   Ja   1 x    0
  2   Ja   Ja   Nee   2 x    0
  3   Ja   Ja   Nee   Nee   2 x
  4   Ja   Ja   Ja   Nee  1 x
  5   Ja   Ja   Nee   Ja  1 x

* De toegestane gezondheidsuitslagen en de toegestane combinaties van ouderdieren staan beschreven in het VFR.

* De minimale show- of werk-eisen van de oudercombinatie staan beschreven in het VFR.

Al u van plan bent een nestje te fokken lees dan eerst het VFR zorgvuldig door. Het reglement kunt u via deze link downloaden.

VFR- Raad van Beheer 06042024.pdf
Adobe Acrobat document 169.5 KB

We willen u er tevens op attenderen dat als u een nestje fokt u verplicht bent om een dek- en geboorte-melding te doen. Deze verplichting staat ook in het VFR. Op de hierna genoemde pagina van onze website vindt u de in te vullen formulieren.

Aanmeldingsformulieren

Heeft u nog vragen, neem dan contact met ons op.